سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
2ec و tds متر 3060041208680000016800000
1ترانسمیتر و کنترلر ORP متر آنلاین تابلویی مدل ORP 5520 305004189410110
بستن







امید به شرایط رشد قمیت ها در بازار سرمایه بیشتر از افت قیمت ها می باشد به نظر می رسد روند بازار سرمایه در بلندمدت طی نیمه دوم سال جاری با توجه به مشخص شدن نتیجه مذاکرات، رفع ابهامات در خصوص افزایش نرخ صنایع مختلف و همچنین بسته به گزارش های 6 ماهه شرکت ها در مشخص شود.

در همین راستا، پازکی، مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک رفاه با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: هم اکنون بازار سرمایه با شرایط نابسامانی همراه است اگرچه وضعیت کنونی بازار سرایه به علت ریزش شدید قیمت سهام نمی باشد بلکه به دلیل نگرانی و عدم اطمینان نسبت به وضعیت بازار سرمایه است.

پازکی تصریح کرد: عدم اطمینان نسبت به وضعیت بازار سرمایه از دو طریق ایجاد می شود. عامل اولی که منجر به عدم اطمینان می شود می توان به عدم حمایت حقوقی ها، عرضه هایی که در زمان شروع حرکت صعودی بازار توسط حقوقی ها انجام می شود اشاره کرد. عامل دوم که باعث نااطمینانی نسبت به وضعیت کنونی بازار سرمایه می شود می توان به قوانین و مقرراتی که در مجلس و دولت وضع می شود اشاره کرد. شایان ذکر است که شروع ریزش قیمت ها در بازار سرمایه مربوط به وضع قانون نرخ خوراک پتروشیمی ها که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، می باشد. این در حالی است که با توجه به سهم بالای محصولات پتروشیمی در بازار سرمایه وضع قانون مذکور تأثیر بسیار زیادی در ریزش قیمت سهام در بازار گذاشت.

وی افزود: همچنین رد قوانین تصویب شده و عدم هماهنگی بین ارکان های مختلف اقتصادی از جمله مواردی هستند که منجر به بی اطمینانی نسبت به بازار سرمایه شده اند.

مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک رفاه عنوان کرد: با توجه به سیاست دولت که مبتنی بر کنترل تورم باشد، در شرایط کنونی دولت مجوز افزایش نرخ محصولات را نخواهد داد و در شرایط خاص نیز به صورت پله ای این مجوز افزایش نرخ را اعمال خواهد کرد. اما به نظر می رسد پس از فضای مثبتی که در شاخص های کلان اقتصادی به وجود بیاید دولت با توجه به شعار حمایت از تولید، مجوز افزایش نرخ محصولات را بدهد.

همچنین در صورت حصول نتیجه مثبت در مذاکرات هسته ای احتمالاً دولت به دلیل فضای مثبت ایجاد شده در جامعه، مجوز افزایش نرخ پله ای محصولات را بدهد. بنابراین پیش بینی می شود با توجه به موقعیت اقتصادی کشور که هم اکنون در شرایط رکود تورمی می باشیم دولت پس از کنترل تورم، سراغ حمایت از تولید می رود.

وی بیان کرد: حصول نتیجه مثبت در مذاکرات به عنوان محرکی برای بازار سرمایه می تواند عمل کند بطوریکه چنانچه نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای مثبت باشد، تأثیر توافقات در کوتاه مدت به صورت محرک بر بازار سرمایه تأثیر مثبت خواهد گذاشت و در بلندمدت نیز باعث بالا رفتن سودآوری شرکت ها خواهد شد. همچنین توافقات در مذاکرات باعث امیدواری نسبت به گزارش های شرکت ها با توجه به تأثیر رفع تحریم ها خواهد شد.

پازکی اظهار کرد: توصیه بنده به سهامداران این است که با دیدگاه میان مدت در بازار سرمایه گذاری کنند همچنین در تحلیل های خود به وضعیت بنیادی شرکت ها با تمامی جوانب بر صنعت مورد نظر از جمله میزان حمایت دولت از صنعت مذکور و اثر رفع تحریم بر آن صنعت توجه کنند.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی چنانچه نتیجه مذاکرات مثبت باشد شاهد تغییر روند بازار سرمایه خواهیم بود امادر حالی که نتیجه نهایی مذاکرات مثبت نباشد گزارشات سه ماهه شرکت ها می تواند روند کوتاه مدت بازار را تعیین کند که در صورت انتشار گزارشات مطلوب از سوی شرکت ها احتمالاً شاهد پوشش تأثیر منفی ناشی از عدم توافق خواهیم بود در غیر این صورت و در حالی که گزارشات سه ماهه نیز مطلوب نباشد با توجه به عدم توافقات، احتمالاً با ریزش قیمت سهام در حدود 10 درصد مواجه خواهیم شد. همچنین در نیمه دوم سال جاری با توجه به مشخص شدن نتیجه مذاکرات و شفاف شدن ابهامات در مورد افزایش قیمت صنایع مختلف، گزارشات 6 ماهه شرکت ها می تواند روند کلی بازار سرمایه را در بلندمدت تعیین کند.


گرد آورنده : irsanat.com :( پارسا یزدان )
تاریخ ارسال :  1393/4/25     
تعداد مشاهده :3617
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار بورس


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 121
تاریخ :1403/2/25
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.